Labrocin asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia 2025

15.5.2025

Labrocin NPS-luku kohosi +82:een – lämmin kiitos asiakkaillemme!

Labroc toteutti keväällä 2025 asiakastyytyväisyyskyselyn, jonka tulokset saivat todella hymyn kasvoillemme.  Saimme asiakkaidemme arvioimana NPS (Net Promoter Score, suositteluindeksi) -luvuksi upeat +82, sekä sivuittain positiivista palautetta eri palvelualueiltamme. Saimme myös sopivasti kehitettävää tulevaisuutta varten.

On ollut todella hienoa käydä läpi asiakaskyselyn tuloksia. Asiakaskokemuksen ja rakennetun ympäristön eteen tekemämme yhteistyö on vastauksista päätellen kantanut hedelmää. Kiitämme asiakkaitamme runsaasta palautteesta, jonka pohjalta valitsemme kehityskohteita loppuvuodelle ja ensi vuodelle, kommentoi Labrocin toimitusjohtaja Leo Partanen.

Asiakaskyselyyn Labroc sai yhteensä 639 vastausta. NPS-luvussa, jonka arvosteluasteikko on 0–10, suosittelijoiden joukkoon (9–10) lukeutui jopa 84,66 % vastaajista, passiivisiin (7–8) 12,83 % ja arvostelijoihin (0–6) 2,66 %.

Tyytyväisyys Labrocin eri palveluihin on huipussaan

Kysyimme asiakaskyselyssä arviota tyytyväisyydestä eri palvelualueillemme arvosteluasteikolla 0–5. Tähän saimme keskiarvoksi hienot 4.41/5. Joukosta parhaat pisteet saivat asiakaspalvelu sekä henkilökunnan asiantuntijuus.


Kuva 1. Kuinka tarkemmin arvioit tyytyväisyyttäsi Labrocin palveluihin?

Ystävällinen ja saavutettavissa oleva henkilökunta saa kiitosta

Kysyimme, mitä asiakkaidemme mielestä Labrocilla menee erityisen hyvin ja missä voisimme taas parantaa. Erityisen hyvin nähdään menevän osioissa asiakaspalvelu ja analyysit, ja parannettavaa nähtiin osioissa logistiikkapalvelut ja palvelujen käytettävyys.

Avoimissa vastauksissa kiiteltyjen asioiden joukkoon nousivat mm.:

  • Ystävällinen ja saavutettavissa oleva henkilökunta.
  • Tulosten nopea tulkinta.
  • Analyysiraporttien selkeys ja luettavuus.
  • Joustavuus tulosten tulkinnan nopeudessa.
  • Näytteiden toimittamisen helppous eri muodoissaan.
  • Sähköinen laboratoriopalvelu OmaLabroc.

Avoimissa vastauksissa nousi esiin jonkin verran yrityskaupan jälkeisiä tunnelmia ja erilaisia hinnoitteluun liittyviä kokemuksia. Logistiikassa kaivataan yhä monipuolisempia mahdollisuuksia näytteiden toimituksille.

Kyselyn osana arvoimme kaksi kappaletta Urban Vitamin Pacific Grove 30W -kaiutinta. Palkintojen voittajat ovat tavoitettu ja palkinnot toimitettu.